пʼятниця, 9 січня 2015 р.

Використання відеоматеріалів на уроках хімії

     Одним із напрямків діяльності вчителя хімії є створення навчально-матеріальноїбази, що відповідає програмі і змісту курсу хімії. Наш предмет не можна уявити без хімічних експериментів, без добре поставлених демонстраційних дослідів, лабораторних робіт. Тому що без усього цього неможливо забезпечити розуміння і засвоєння навчального матеріалу по хімії, набуття життєво необхідних умінь і навичок.
   Хімічний експеримент є одним з методів формування наукового бачення учнів. Це основний метод навчання в хімії. В процесі навчання школярі переконуються, що теорії, гіпотези виникають не випадково, вони створюються на основі нових фактів, які нерідко одержуються в ході хімічного експерименту. Звертається вага на доведення теоретичних положень достатньою кількістю експериментально перевірених фактів. Експеримент – це також і джерело знань. Відіграє велику роль в розвитку логічного мислення учнів, умінні абстрактно мислити.
      На мою думку експериментальні досліди це:
1) гарний спосіб закріплення та повторення матеріалу;
2) можливість повторення в межах одного заняття найбільш важливих питань різних тем і розділів;
3) можливість учнів по-перше, одержувати і покращувати навички лабораторних дослідів, по-друге, спостерігати умови виникнення і перебігу хімічних реакцій;
4) ознайомлення з фізичними і хімічними властивостями речовин;
5) проведення експериментальних задач;
6) застосування теоретичних знань на практиці.
  Кабінет хімії нашої школи по забезпеченості обладнанням і хімічними реактивами раніше вважався одним із кращих у районі, але за роки мого вчителювання він не поповнювався новими реактивами, крім тих, які ми купуємо самі. При проведенні демонстрацій чи лабораторних дослідів не завжди досягається той ефект, який запланований, тому що реактиви тридцятилітньої давності можуть повести себе не зовсім так як потрібно.
   Щоб убезпечити себе від неякісно проведеного експерименту можливі такі варіанти:
1) взагалі відмовитися від їх проведення, але у цьому випадку втрачається практична складова викладання хімії, що є недопустимим.
2) купувати реактиви за власні кошти, але це також не завжди можливо.
3) використовувати віртуальну лабораторію, в якій у вигляді коротких відеороликів демонструються хімічні досліди із поясненням послідовності їх виконання.
  При введенні в тему відеоінформація допомагає забезпечити максимальну зацікавленість учнів матеріалом теми, мобілізувати їх пізнавальні можливості.
 Відеофрагменти можна використовувати для формування, відпрацювання і закріплення у школярів практичних вмінь і навичок при роботі з вимірювальними приладами, для приготування розчинів; при роботі по розділенню сумішей; при вивченні специфічних властивостей речовин (наприклад, доведення амфотерності цинк гідроксиду та алюміній гідроксиду, взаємодія нітратної та концентрованої сульфатної кислот з міддю, якісна реакція на нітрат-йони, горіння заліза, фосфору, сірки у кисні, реакція «срібного дзеркала» на виявлення альдегідної групи в органічних сполуках і ін.).




Немає коментарів:

Дописати коментар